Truien uithalen

Een supergoedkope manier om aan haak- of breigaren te komen is oude truien uithalen. En hoe kom je dan aan die truien? Je kunt ze kopen op de markt bij zo'n kraam waar alles op een hoop ligt voor een paar eurootjes of in een kringloopwinkel, maar ik haal ze gewoon bij het vuil, dat is dus helemaal voor niks en soms levert het juist heel interessant materiaal op. Ik laat me er graag door verrassen.

Dit roze tienervestje is eigenlijk best leuk, maar er zit een gat in de mouw dus het moet wel herverwerkt worden. Het is gemaakt van een soort bandjesspul. Ken je die bandjeskatoen uit de jaren '80 en begin '90 nog waar toen enthousiast mee werd gebreid? Daar lijkt het op, maar dan synthetisch en rekbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Hier heb ik een link voor je waar heel gedetailleerd wordt beschreven waar je allemaal op moet letten als je gaat uithalen. Hij is in het Engels, maar niet moeilijk te lezen en er staan duidelijke foto's bij.

Reacties